هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

از پخش «خوشه انار» تا اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند
از پخش «خوشه انار» تا اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند
24 مهر 1396 12:43 ب.ظ

 

مستند تلویزیونی «خوشه انار» شرحی بر مظلومیت شهدای رکن‌آباد میبد ساخته علی پورطالبی و اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند امشب 24 مهر از شبکه مستند پخش می‌شوند.  

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند 22 مهر با معرفی برگزیدگان و تجلیل از محمدرضا اصلانی شاعر و مستندساز پیشکسوت به کار خود پایان داد. دوربین شبکه مستند این برنامه را پوشش داده و امشب ساعت 21:45 دقیقه روی آنتن می‌برد.

خوشه انار، شرحی بر مظلومیت شهدای رکن‌آباد

پور طالبی درباره این مستند گفت: «خوشه انار» پس از دو ماه تحقیق پژوهش در اربعین سال 93 کلید خورد و تصویربرداری آن تا اربعین 94 ادامه داشت.

وی افزود: این مستند 4 فصل از روستای رکن‌آباد میبد، زادگاه شهید غضنفر رکن‌آبادی را به تصویر کشیده و می‌کوشد بینندگانش را با آئین‌های فرهنگی و مذهبی این خطه جغرافیایی آشنا کند. پورطالبی درباره انگیزه‌اش از ساخت این مستند گفت: رکن‌آباد با حدود 65 شهید دومین روستای شهیدپرور ایران است و شایسته است که موردتوجه قرار بگیرد، بنا براین به‌محض اینکه از این موضوع مطلع شدم، کار تحقیق و پژوهش برای ساخت «خوشه انار» را شروع کردم.

وی ادامه داد: بیش‌تر پدران و مادران شهدای رکن‌آباد  کهولت سن دارند، یکی از سوژه‌های ما پدر شهیدی 100 ساله بود و با توجه به شرایط جسمی‌اش هرلحظه احتمال مرگش وجود داشت، به همین دلیل تحقیق و پژوهش این مستند و تصویربرداری بخشه‌ای  گفتگو محور با شتاب انجام شد، اما در بخش‌های دیگر با وسواس، حوصله و دقت پیش رفتم و تمام تلاشم این بود با بهره‌گیری از گروه و تجهیزات حرفه‌ای مستندی درخور شان شهدا تولید کنم. این کارگردان تصریح کرد: «خوشه انار» برنده فانوس زرین هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، مستندی داستانی است، سناریو دارد و همین مسئله ریتم کار را برای بینندگان جذاب می‌کند.

پورطالبی افزود: این مستند شرحی بر شهدای مظلوم رکن‌آباد است، توفیقی برای من بود که این مستند را تولید و به‌واسطه آن مدت‌زمان زیادی را با خانواده این شهدا سپری کردم.  این مستند امشب ساعت 20 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 9:30 بازپخش می‌شود.

بدون دیدگاه