هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

جنگل ابر شاهرود سوژه جشنواره تلویزیونی مستند شد
جنگل ابر شاهرود سوژه جشنواره تلویزیونی مستند شد
02 اردیبهشت 1396 11:07 ق.ظ

 

جنگل ابر شاهرود سوژه جشنواره تلویزیونی مستند شد

«جنگل در تصرف ابرها» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی حسین نشاط  امشب دوم اردیبهشت از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «جنگل در تصرف ابرها» رویکردی محیط زیستی دارد و در 42 دقیقه به جنگل ابر شاهرود و خطراتی که این منطقه حفاظت شده را تهدید می‌کند، می پردازد.

در خلاصه این مستند آمده است: در سال 1385 طرحی در هیئت دولت تصویب شد که باید جاده ای از میان جنگل باستانی ابر عبور کند…

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط شهرستان شاهرود است.

این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک اند که به‌نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

نخستین جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند و به صورت فصلی برگزار می شود و برگزیدگانش را کارشناسان و مردم انتخاب می‌کنند. ساعت پخش جشنواره تلویزیونی مستند که پیش از این ساعت 20 روی آنتن می‌رفت، تغییر کرده‌ است و این برنامه از امشب ساعت 19 پخش و ساعت 24 بازپخش خواهد شد.

بدون دیدگاه