هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری، ویژه فلسطین

روایت روزهای رفته بر شیراز در مستند «باد بر باغ نظر»
روایت روزهای رفته بر شیراز در مستند «باد بر باغ نظر»
21 خرداد 1396 12:32 ب.ظ
مستند بلند «بادبر باغ نظر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پویان کاظمی دوشنبه 22 خرداد در جشنواره تلویزیونی مستند به نمایش در می‌‌آید.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این فیلم که به سفارش معاونت سیمای استان‌ها و در شبکه فارس تهیه شده است، فرخ نعمتی به عنوان بازیگر حضور دارد و پریوش نظریه و مهدی فقیه صداپیشگان آن هستند.
پویان کاظمی درباره این مستند گفت: در فیلم  «باد بر باغ نظر» تلاش شده با استفاده از شیوه‌های مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما واحد و هم‌سو از شیراز و روزگاران رفته با محوریت وکیل‌الرعایا (کریم‌خان زند) برسیم.
وی افزود: اگر از من پرسیده شود که موضوع اصلی فیلم چیست؟ جوابم یک تابلوی نقاشی خواهد بود، همه چیز برای من از تنها تابلوی معتبر باقی مانده از کریمخان و اطرافیانش  اثر آقا صادق نقاش همان  دوره ( زندیه) شروع شد و همه تلاش  من و همکارانم رسیدن به بیانی سینمایی از آن تابلوی  شام آخر گونه  بود.
«باد بر باغ نظر» کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، برنده هدهد زرین بهترین گویندگی متن از جشنواره تولیدات سیما و برنده تندیس زرین و رتبه اول مستندهای علمی آموزشی از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بوده است.
 
 

بدون دیدگاه