هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت روزهای رفته بر شیراز در مستند «باد بر باغ نظر»
روایت روزهای رفته بر شیراز در مستند «باد بر باغ نظر»
21 خرداد 1396 12:32 ب.ظ
مستند بلند «بادبر باغ نظر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پویان کاظمی دوشنبه 22 خرداد در جشنواره تلویزیونی مستند به نمایش در می‌‌آید.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این فیلم که به سفارش معاونت سیمای استان‌ها و در شبکه فارس تهیه شده است، فرخ نعمتی به عنوان بازیگر حضور دارد و پریوش نظریه و مهدی فقیه صداپیشگان آن هستند.
پویان کاظمی درباره این مستند گفت: در فیلم  «باد بر باغ نظر» تلاش شده با استفاده از شیوه‌های مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما واحد و هم‌سو از شیراز و روزگاران رفته با محوریت وکیل‌الرعایا (کریم‌خان زند) برسیم.
وی افزود: اگر از من پرسیده شود که موضوع اصلی فیلم چیست؟ جوابم یک تابلوی نقاشی خواهد بود، همه چیز برای من از تنها تابلوی معتبر باقی مانده از کریمخان و اطرافیانش  اثر آقا صادق نقاش همان  دوره ( زندیه) شروع شد و همه تلاش  من و همکارانم رسیدن به بیانی سینمایی از آن تابلوی  شام آخر گونه  بود.
«باد بر باغ نظر» کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، برنده هدهد زرین بهترین گویندگی متن از جشنواره تولیدات سیما و برنده تندیس زرین و رتبه اول مستندهای علمی آموزشی از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بوده است.
 
 

بدون دیدگاه