هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت تجمل‌گرایی پس از مرگ در یک مستند
روایت تجمل‌گرایی پس از مرگ در یک مستند
23 خرداد 1396 12:35 ب.ظ
مستندهای «خانه‌ای در تاریکی»، « دورها آوایی ست که مرا می‌خواند» و «آن مرد زنده است» چهارشنبه 24 خرداد ساعت 19 از جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن می‌روند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «خانه‌ای در تاریکی» به کارگردانی  محسن علیخانی در دزفول و سردشت تصویربرداری شده  و با نگاهی متفاوت تجمل گرایی پس از مرگ را روایت می‌کند.
در خلاصه این مستند آمده است: چند سالی از تجملات به مرگ انسان‌ها راه پیدا کرده است.در شهر دزفول قیمت قبر بالاست و اکثر قبرها پر هستند.قبرهای خالی هم رزرو شده‌اند.قبرهای رزرو شده به قیمت گزاف خریداری شده‌اند و روی آن‌ها ساختمان های عظیم ساخته شده است.اما در مقابل شهید درولی وصیت کرده است که قبرش سنگ مزار نداشته باشد و فقط روی سیمان آن با انگشت نوشته شود پر کاهی تقدیم به آستان قدس الهی، فیلم با زبانی طنز به این موضوع پرداخته است.
جشنواره تلویزیونی مستند چهارشنبه مستند «دورها آوایی ست که مرا می‌خواند» به کارگردانی ایرج عباسی را نیز روی آنتن می‌برد.
در خلاصه این مستند آمده است: یک گوشی تلفن همراه به میان مردم کوچه و بازار رفته و صدای غریبی آشنا را به گوش جانشان می‌رساند.
مستند «آن مرد زنده است» را نیز علی نیکومنش کارگردانی کرده، این مستند نیز چهارشنبه ساعت 19 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
نخستین جشنواره تلویزیونی مستند از 23 فروردین در شبکه مستند آغاز شده است، فصل اول این جشنواره روزهای زوج از ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود و برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند.
  داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، کانال اینستاگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره 3000081 انجام می‌شود و بینندگان تا 48 ساعت پس از پخش اثر مهلت دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه