هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

همه مردان مالکیه
همه مردان مالکیه
27 آذر 1396 2:46 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، محمدباقر شاهین، کارگردان مستند «مالکیه» درباره تولید این مستندگفت: این مستند، داستان روستایی را بازگو می‌کند که تمام مردانش را کشتند و سوزاندند.

وی افزود: این روستا که همنام مستند من است، در جنوب حلب قرار دارد و چون نزدیک فرودگاه حلب است جای مهمی به شمار می‌آید. ما تلاش کردیم که زندگی مردم این روستا را به تصویر بکشیم و هیچ دخل و تصرفی در آن نکنیم.

کارگردان مستند «مالکیه» در ادامه اضافه کرد: ساکنان این روستا به یک گوش شنوا نیاز داشتند تا حرف‌های دلشان را بازگو کنند. من نیز سعی کردم شنونده خوبی باشم و اعتمادشان را جلب کنم. در صورتی که مردم روستا پس از آن حادثه با وجود از دست دادن خانواده‌هایشان و نبود امنیت و غذا هیچ امیدی به خبرنگاران نداشتند. مادران این روستا نگران بودند که یک روز صبح وقتی بیدار می‌شوند، ببیند که فرزندانشان همچون مردان روستا کشته شده‌اند.

شاهین در ادامه راجع به حادثه‌ای که در روستای «مالکیه» رخ داده است، گفت: مردم نمی‌دانستند چه کسی به روستا حمله کرده و مردان روستا را کشته است. برخی فکر می‌کردند نیروهای النصره این کار را کرده‌اند و برخی ارتش را متهم می‌کردند. با این که خانواده‌های تحصیل کرده روستا بر این باور بودند که نیروهای النصره این جنایت را انجام داده‌اند اما شبکه العربیه این حادثه را به نیروهای دفاع وطنی منصوب می‌کرد.

وی اضافه کرد: من نیز خودم نمی‌دانستم که مسبب این حادثه، کدام یک از طرفین جنگ سوریه هستند ولی یک ماه بعد از برگشتن به ایران، ویدئویی در یوتیوب دیدم که نشان می‌داد نیروهای النصره به این روستا وارد شده‌اند و مردم را به قتل رسانده‌اند.

مستند «مالکیه» به کارگردانی محمد باقر شاهین در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و هفتم آذرماه، ساعت 20 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

 

بدون دیدگاه