هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

قصه تلخ سقوط خرمشهر از زبان «این سه زن» ( کد فیلم: )

منتخب جشنواره مستند | در بخش : | شبکه مستند سیما
سال تولید : 1392
کارگردان : علی خسروی
خلاصه :

روایت سه زن از 34 روز مقاومت خرمشهر

زمان رأی گیری :
از جمعه 07 اردیبهشت 1403 - ساعت 08:06
تا : جمعه 07 اردیبهشت 1403 - ساعت 08:06

رای گیری برای این اثر غیرفعال است

توضیحات کامل:

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، علی خسروی کارگردان مستند «این سه زن» گفت: مقاومت خرمشهر همیشه برای من موضوع جذابی بوده است. سی و چهار روزی که شاید هیچ مانندی در تاریخ نداشته باشد. به خاطر این که مردم با دست خالی و با تمام عشقشان به خرمشهر، از این شهر دفاع کردند. این بین، حضور زنان در دفاع از شهر برای من جذابیتی دوچندان دارد.

خسروی اضافه کرد: برای من واقعا عجیب است که چگونه می‌شود که سه زن جوان چگونه با این حد از وطن دوستی در شرایطی که مردان هم امنیتی ندارند، می‌مانند و از شهر دفاع می‌کنند. ایده اولیه این مستند از کتاب «دا» به دست آمد، ولی خب شخصیت اصلی کتاب «دا» چند روز قبل از سقوط خرمشهر مجروح می‌شود و از شهر بیرون می‌رود، ولی این سه زن که در فیلم می‌بینیم روز سقوط خرمشهر را هم دیده‌اند.

وی افزود: این سه زن پنجاه و چند ساله را در این فیلم بردیم به خاطرات سی و چهار روز مقاومت خرمشهر. سی و چهار روزی که اگر هر کشور دیگری آن را در تاریخ خود داشت، ده‌ها فیلم از آن تولید کرده بود، اما متاسفانه فیلم‌هایی که ما در مورد این مقاومت سی و چهار روزه تولید کرده‌ایم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

کارگردان مستند «این سه زن» در ادامه گفت: این سه زن، یک ویژگی مشترک دارند. یکی از آن‌ها پر از خاطراتی است که می‌تواند تاریخ شفاهی جنگ را تکمیل کند. او صحنه کشتار بی‌رحمانه مسجد جامع خرمشهر را از نزدیک دیده است. هر سه زن این فیلم که خانم‌ها مژده عون‌باشی، خانم صباح وطن‌خواه و خانم کشور نجار هستند، کسانی هستند که در نقاط بسیار استراتژیک خرمشهر حضور داشته‌اند و اتفاقات تلخ آن روزها را با چشمان خود از نزدیک دیده‌اند. آن‌ها حرف‌های بسیاری دارند که سعی کردیم در این فیلم به نمایش بگذاریم.

خسروی در پایان گفت: من مطمئنم که این داستان‌ها در تاریخ خواهد ماند. تاریخ دفاع مقدس، بسیار مهجور است و من تمام تلاش خود را خواهم کرد که این تاریخ را از زبان کسانی که آن را از نزدیک لمس کرده‌اند روایت کنم.

مستند «این سه زن» به کارگردانی علی خسروی در حوزه هنری تولید شده است و امشب حوالی ساعت 20 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

برای شرکت در نظرسنجی و شانس برنده شدن کافیست کد فیلم را به همراه امتیاز به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ ارسال کنید.

خیلی ضعیف 1
ضعیف 2
متوسط 3
خوب 4
عالی 5

به طور مثال:
در صورتی که از این مستند راضی بودید می توانید 5 را به شماره 3000081 ارسال کنید.

شروع رای گیری: بعد از پخش
مهلت: تا 48 ساعت

بدون دیدگاه