هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

پای دیده‌بانان محیط زیست به جشنواره تلویزیونی مستند باز شد /  «انگوران، گنجینه حیات» و «شاهخون» روی آنتن شبکه مستند
پای دیده‌بانان محیط زیست به جشنواره تلویزیونی مستند باز شد / «انگوران، گنجینه حیات» و «شاهخون» روی آنتن شبکه مستند
22 اردیبهشت 1396 12:41 ب.ظ

 

مستندهای «انگوران، گنجینه حیات» و «شاهخون» شنبه 23 اردیبهشت ساعت 19 در جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «انگوران، گنجینه حیات» را اسماعیل کرمی تهیه و کارگردانی کرده است.  این مستند در شهرستان ماهنشان تصویربرداری شده و در 38 دقیقه منطقه حفاظت شده انگوران را معرفی می‌کند.

در توضیح این مستند آمده است: منطقه انگوران با داشتن تنوع زیستگاهی از یک طرف و قرار گرفتن در نقطه تلاقی نواحی جغرافیای زیستی از سوی دیگر، می تواند به عنوان یکی از هات‌اسپات‌های بیوجغرافیایی مطرح شود. ویژگی‌های زمین‌شناختی این ناحیه در کنار خصیصه‌های آب و هوایی خاص آن در طول دوره‌های تاریخ زمین‌شناختی و زیستی توانسته است محیطی ویژه را پدید آورد که اکوسیستم‌های خاص با عناصر زیستی متعدد در آن امکان تداوم زیستی داشته باشند و حتی در زمان‌هایی که زندگی در اکوسیستم‌های پیرامونی با سختی روبرو می‌شد، جان پناهی مطمئن را تدارک ببیند.

نمایش زندگی زنبور عسل در «شاهخون»

شاهخون به کارگردانی امین هیوندی در انجمن سینمای جوان دزفول تهیه شده و به زندگی زنبور عسل در ازنا روستای کمندون می‌پردازد. در این مستند کوتاه پیرمرد روستایی از به مراحل عسل‌گیری و زندگی زنبورهای عسل می‌گوید.

 نخستین جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند در حال برگزاری است، فصل اول این جشنواره از 23 فروردین شروع شده و در آن 51 مستند در قالب برنامه‌ای تلویزیونی نمایش داده می‌شوند. این جشنواره به صورت فصلی برگزار می‌شود و برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند.داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festdoctv.com، کانال اینستاگرام festdoctv@ و سامانه پیامکی جشنواره به شماره 3000081 انجام می‌شود و بینندگان تا 48 ساعت پس از پخش اثر مهلت دارند، به مستند رای بدهند.

 

 

 

بدون دیدگاه