هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

بهشت خیالی مهاجران ایرانی در «باتلاق وان» ترکیه
بهشت خیالی مهاجران ایرانی در «باتلاق وان» ترکیه
29 اردیبهشت 1396 12:27 ب.ظ

مستند  «باتلاق وان» به کارگردانی مهدی گلستانیان و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی شنبه 30 اردیبهشت ساعت 19 از جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «باتلاق وان» با نقش‌آفرینی رز رضوی، نگاهی اجتماعی به مهاجرت‌های غیرقانونی افراد دارد؛ کسانی  که به خیال زندگی بهتر، بی‌هدف تصمیم به مهاجرت از ایران می‌گیرند و به صورت غیرقانونی از خطرناک‌ترین مسیر‌های سرنوشت می‌گذرند تا به بهشت خیالی‌شان برسند، اما در پایان ماجرا مجبور به زندگی در ترکیه می‌شوند.

قصه اصلی داستان فیلم در شهر «وان ترکیه» و بقیه داستان در چند شهر ساحلى این کشور اتفاق می افتد و فیلم به صورت مستند داستانی روایت می‌شود. گلستانیان مدت هشت ماه در شهرهای مختلف ترکیه مشغول تحقیق در ارتباط با مهاجرت‌های غیرقانونی و عواقب این معضل و انتخاب لوکیشن‌های کار بوده است.

نخستین جشنواره تلویزیونی مستند از 23 فروردین در شبکه مستند آغاز شده است، فصل اول این جشنواره روزهای زوج از ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود و برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، کانال اینستاگرام @festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره 3000081 انجام می‌شود و بینندگان تا 48 ساعت پس از پخش اثر مهلت دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه