هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

«کویر میقان» و «کیتل» در جشنواره تلویزویونی مستند
«کویر میقان» و «کیتل» در جشنواره تلویزویونی مستند
08 خرداد 1396 12:31 ب.ظ

جشنواره تلویزیونی مستند دوشنبه هشتم خرداد ساعت 19  دو مستند «کویر میقان» و «کیتل» را پخش خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «کویر میقان» به کارگردانی سعید شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی صیدی فردا ساعت 19 از جشنواره مستند پخش می‌شود. این مستند نگاهی به کویر میقان در حاشیه شهر اراک دارد و نشان می‌دهد که چگونه استفاده نادرست انسان‌ها باعث تخریب اکوسیستم شده است.

«کیتل» نیز به کارگردانی فرید هاشم زاده با محوریت اقتصاد مقاومتی و خانواده در استان فارس تصویربرداری شده است که در خلاصه این مستند آمده است: لایزنگان نام روستایی است خاص از توابع شهرستان داراب فارس با معماری زیبا سبک زندگی متفاوت با اقتصادی مجزا از دامداری و کشاورزی معمول که در روستاهای دیگر وجود دارد. اقتصاد مردم روستا وابسته به محصولات دیمی است که در کوهستان های اطراف لایزنگان در فصل های مشخص خودنمایی می کنند. عمده ترین و مهمترین این محصولات گل محمدی است که در دشتی با مساحت 5000 هکتار وسعت دارد. مردم هر ساله برای برداشت از محصولات دیم به کوچ می روند در اصطلاح محلی به این کوچ کیتل می گویند. زندگی در کیتل کاملاً ساده و زیبا است که در این فیلم تلاش شده است به تصویر کشیده شود. کیتل های بعدی در موسم های مشخص از راه می رسند تا مردم امرار معاش کنند و اتفاقات میمونی رخ دهد از جمله این اتفاقات ازدواج در روستای لایزنگان است.

«کویر میقان» و «کیتل» دوشنبه ساعت 19 از شبکه مستند پخش و ساعت 24 و 10:30 روز بعد بازپخش خواهند شد.

نخستین جشنواره تلویزیونی مستند از 23 فروردین در شبکه مستند آغاز شده است، فصل اول این جشنواره روزهای زوج از ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود و برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festdoctv.comR، کانال اینستاگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره 3000081 انجام می‌شود و بینندگان تا 48 ساعت پس از پخش اثر مهلت دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه