هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

پخش مستند تحسین شده «زندگی در خور موسی» در جشنواره تلویزیونی مستند
پخش مستند تحسین شده «زندگی در خور موسی» در جشنواره تلویزیونی مستند
20 تیر 1396 4:14 ب.ظ
مستند تحسین شده «زندگی در خور موسی» ساخته حجت طاهری درباره زندگی پرنده های جزیره خور موسی چهارشنبه 21 تیر از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود.
این مستند درباره 6 گونه فراوان پرنده در مناطقی به اسم «قبر ناخدا»، «قمر» و «دارا» در جزیره خور موسی، در جنوب ماهشهر است.
این مستند زندگی پرندگانی با نام‌های «اگرت ساحلی»، «کفچه نوک»، «پرستوی دریایی کاکلی»، «پرستوی دریایی پشت دودی» و «سلیم خرچنگ خوار» را از مرحله تخم گذاری تا زمان تولد در جزیره خور موسی با ۱۶ دوربین فیلمبرداری  کرده و به تصویر کشیده است.

«زندگی در خور موسی» در نهمین جشنواره «سینما حقیقت» با ۶ عنوان در صدر فهرست نامزدهای این جشنواره سینمایی بود و توانست تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را در بخش مستند نیمه بلند دریافت کند. همچنین کاندید 6 جایزه از جشن خانه سینما بود که موفق به دریافت جایزه بهترین تصویربرداری شد.
این مستند که جایزه بهترین دستاورد فنی و بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از آن خود کرده، چهارشنبه 21 تیر ساعت 19 از شبکه مستند پخش و ساعت 24 و 1:30 روز آینده بازپخش می‌شود.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند ۱۷ تیر در شبکه مستند سیما آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه  با یکدیگر رقابت می‌کنند.

  داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv  و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.
 
 
 

بدون دیدگاه