هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

نقد نظام آموزشی در شاخه کارودانش با معرفی  پرتره‌ای خلاق
نقد نظام آموزشی در شاخه کارودانش با معرفی پرتره‌ای خلاق
31 تیر 1396 1:14 ب.ظ
مستند «قوس الکتریکی» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و با کارگردانی مشترک  باقر سروش و حمید علیداد امشب  31 تیر ساعت 19 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، باقر سروش درباره این مستند تلویزیونی گفت: سوژه این مستند معلم یک مدرسه کار و دانش است، ما با توجه به تحقیقاتی که داشتیم،  ایراداتی به روال آموزشی شاخه کارودانش در مقطع دبیرستان می‌دیدیم و سعی کردیم از طریق پرتره یک معلم که فی‌نفسه معلم جذابی در حوزه آموزش است، به این مسئله ورود کنیم.
وی افزود:  این مستند در بیجار استان کردستان تصویربرداری شده و می‌کوشد علاوه بر نقد نظام آموزشی از طریق معرفی یک پرتره خلاق، پیشنهاداتی هم برای اصلاح وضعیت ارائه کند.
این کارگردان درباره انتخاب سوژه این مستند نیز گفت: جعفر(معلم کارودانش) مجسمه‌سازی خلاق است و آثارش را دیده بودم، همین اتفاق باب آشنایی‌مان را باز کرد، از طرفی من مدت‌ها معلم کار و دانش بودم و با ضعف‌های این حوزه آشنایی دارم،  از زمانی که بین ما  گفت‌وگوی مشترکی ایجاد شد، برای ساختن این مستند بیش‌تر ترتیب شدم.
سروش تصریح کرد: «قوس الکتریکی» فقط نظام آموزشی را به چالش نمی‌کشد بلکه معلمی را معرفی می‌کند که  برای اصلاح نظام آموزشی پیش‌قدم شده و شیوه‌های مؤثر و کاربردی برای معلم‌ها و نظام آموزشی  ارائه می‌کند.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه  با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.
 
 
 
 
 

بدون دیدگاه