هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری، ویژه فلسطین

آشنایی با جشن یهودیان در مستند «پوریم»
آشنایی با جشن یهودیان در مستند «پوریم»
04 مرداد 1396 1:48 ب.ظ

مستند «پوریم» به کارگردانی مریم فرهنگ چهارشنبه 4 مرداد ساعت 19 از جشنواره مستند روی آنتن می‌رود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند،  «پوریم» مستندی است  که به شکلی تاریخی پژوهشی به یک اتفاق در زمان هخامنشی در ایران می پردازد که بواسطه آن هر ساله یهودیان دنیا جشن «پوریم» را برگزار می کنند.
این اتفاق تاریخی منشاء بروز تفسیرهای اشتباهی شده و مریم فرهنگ تلاش کرده  در این مستند به صحت و سقم جشن پوریم در ایران بپردازد.
پیش تولید و ساخت مستند «پوریم» حدود یکسال به طول انجامیده و  برای تحقیق و پژوهش در باره این جشن به  منابع معتبری مثل مرکز مطالعات فلسطین، کارشناسان حوزه علمیه قم، جمعیت حمایت از مردم فلسطین و .. استفاده مراجعه شده است.
مستند «پوریم» به تهیه کنندگی مهدی مطهر ساخته شده و قرار است امشب ساعت 19 از شبکه مستند پخش و ساعت 24 و 11:30 روز آینده بازپخش شود.   
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغاز شده ودر این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه  با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv  و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.
 
 
 
 

بدون دیدگاه