هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

«ساعت به‌وقت اتیسم» در جشنواره تلویزیونی مستند
«ساعت به‌وقت اتیسم» در جشنواره تلویزیونی مستند
09 مرداد 1396 12:46 ب.ظ

«ساعت به‌وقت اتیسم» به تهیه‌کنندگی جواد موحدی و کارگردانی بیژن همدرسی دوشنبه نهم مرداد ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «ساعت به‌وقت اتیسم» روایتگر مشکلات و مصائب خانواده‌های داری فرزند اتیسم است و اطلاعاتی درباره این بیماری یا اختلال رشدی و علائم و نشانه‌های آن به بینندگان ارائه می‌دهد.
بیژن همدستی درباره این مستند گفت: از ۱۶ سال پیش که با اتیسم آشنا شدم، تصمیم گرفتم مستندی درباره این مستند بسازم، من هم مانند بیش‌تر مردم اطلاعات دقیقی درباره این اختلال رشدی نداشتم و به‌تدریج با اتیسم، بیماران اتیستیک و تفاوت آن‌ها با یکدیگر آشنا شدم.
وی افزود: خوشبختانه سال ۹۵ با کمک سیمای خراسان رضوی و همراهی خانواده‌های بزرگوار مشهدی دارای فرزند اتیسم، این اختلال سوژه مستندی روایت محور و عاطفی شد.
همدرسی تصریح کرد: در مسیر ساخت این مستند با مشکلات متعددی مواجه شدیم، مثلاً به دلیل برخورد بد جامعه و نوع نگاه مردم به افراد مبتلابه اتیسم که ناشی از عدم شناخت آن‌ها از این بیماری است، بیش‌تر خانواده‌ها علاقه‌ای برای همکاری با عوامل این مستند و آمدن جلوی دوربین نداشتند، اما درنهایت با تلاش انجمن اتیسم مشهد و همراهی تعدادی از خانواده‌ها شجاع موفق شدیم بخشی از مصائب و سختی‌های خانواده‌های دارای فرزند اتیسم را به تصویر بکشیم.  
این مستند امشب ساعت ۱۹ از برنامه «جشنواره تلویزیونی مستند» پخش و ساعت ۲۴ و ۳۰:۱۱ روز آینده بازپخش می‌شود.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۷ تیر در شبکه مستند آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا چهل و هشت ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه