هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

محیط‌بانان «قربانی» سوژه مستند تلویزیونی شدند
محیط‌بانان «قربانی» سوژه مستند تلویزیونی شدند
11 مرداد 1396 1:43 ب.ظ

مستند «قربانی» درباره پرونده‌های قضایی محیط‌بانانی که به اتهام قتل عمد دستگیرشده‌اند، چهارشنبه 11 مرداد ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «قربانی» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی مشترک کیومرث محمدچناری و رضا فرهمند فیلمی است که در ارتباط با دشواری‌های کار محیط‌بانی و سختی‌های فراوانی که این افراد درراه حفاظت از محیط‌زیست کشورمان متحمل می‌شوند، ساخته‌شده، این فیلم رویکردی محیط زیستی دارد و پرونده قضایی محیط‌بانانی که به اتهام قتل عمد دستگیرشده‌اند را بررسی می‌کند.
محیط بانی شغلی پر خطر با مزایای اندک است، حرفه ای دشوار که  گاهی به دلیل عدم حمایت های قانونی دردسرهایی برای محیط بانان ایجاد می کند.
113 نفر از محیط‌‌بانان در 30 سال گذشته در راه حفاظت از محیط زیست کشور به شهادت رسیده اند، در این میان پنج شکارچی نیز به دست محیط‌بانان به‌طور ناخواسته کشته‌شده‌اند و باوجوداینکه محیط‌بانان ضابط قضایی هستند، دادگاه این پنج محیط‌بان را به نام‌های کرامت برهانی، قدرت الله قربانی، ماشاءالله مهنایی، اسد تقی زاده و غلامحسین خالدی به قتل عمد و اعدام محکوم کرده است.
در این مستند به پرونده‌های قضایی و سرنوشت این پنج محیط‌بان  پرداخته می‌شود. نام این فیلم نیز از یکی از محیط‌بان‌ها گرفته‌شده، «قربانی» محیطبانی است که در درگیری با شکارچی باعث قتل او و راهی زندان می‌شود و بعد از دو سال حکم اعدامش صادر می‌شود، اما…
مستند «قربانی» امشب ساعت 19 روی آنتن شبکه مستند می‌رود و ساعت‌های 24 و 11:30 روز بعد تکرار خواهد شد.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۷ تیر در شبکه مستند آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا چهل و هشت ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه