هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری، ویژه فلسطین

«چاق کچل سیبیلو» و «به کجا می‌رویم؟» در جشنواره تلویزیونی مستند
«چاق کچل سیبیلو» و «به کجا می‌رویم؟» در جشنواره تلویزیونی مستند
28 مرداد 1396 11:46 ق.ظ

مستندهای «چاق کچل سیبیلو» و «به کجا می‌رویم؟» شنبه 28 مرداد ساعت 19 در قالب برنامه جشنواره تلویزیونی مستند از این شبکه پخش می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «چاق کچل سیبیلو» به کارگردانی محسن نجفی مهری  و تهیه‌کنندگی سیامک نجفی مهری به کارگردانی داستان زندگی آرش شهبازی، پسر جوان و با روحیه‌ای است که به بیمارستان می‌رود، با کودکان مبتلابه سرطان بازی می‌کند و به آن‌ها و خانواده‌شان روحیه می‌دهد…

محسن نجفی مهری درباره «چاق کچل سیبیلو» گفت: درگیر ساخت مستندی بی‌فرجام درباره کودکان کار بودم که با آرش شهبازی آشنا شدم و زندگی‌اش آن‌قدر برایم جالب بود که تصمیم گرفتم مستندش را بسازم.

وی افزود: سه سال صرف تحقیق و پژوهش این مستند شد و درنهایت سال 94 استارت ساخت اثر زده شد و حدود 5 ماه درگیر مراحل توحید بودیم.

نجفی مهری بابیان اینکه تم اصلی این مستند امیدواری است، تصریح کرد: این اثر اولیم تجربه من درزمینه مستندسازی است و خوشحالم در جشنواره‌های مختلف از مردم روی اعتماد گرفته است.

وی گفت: «چاق کچل سیبیلو» تا امروز در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی حضورداشته و جایزه‌هایی کسب کرده که از آن‌ها می‌توان حضور در جشنواره بین‌المللی RELIGION TODAY ایتالیا و دریافت جایزه از جشنواره‌های «رویش»، «تصویر سال»، «حسنات»، «سما» و .. اشاره کرد.

روایت «به کجا می‌رویم؟» از سراوان فاجعه‌زده

«به کجا می‌رویم؟» به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مجلسی فیلمی هشداردهنده در خصوص مشکل پسماند و تبعات زیست‌محیطی ناشی از آن است.

مجلسی در این مستند آلودگی منطقه سراوان به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دفن زباله در شمال کشور را به نشان می‌دهد و با به تصویر کشیدن منطقه دفن زباله سراوان شهروندان را با چالش تأثیر پسماندها بر طبیعت زیبای رشت روبه‌رو می‌کند.

این کارگردان در گفت‌وگو با کارشناسان مربوطه درباره تولید شیرابه و تأثیر آن بر سلامت شهروندان نیز هشدار می‌دهد.

«به کجا می‌رویم؟» با پرداختن به معضل دفع غیربهداشتی زباله در نواحی شمال ایران، با تکیه‌بر اطلاعات قابل‌توجه، فرمی شکیل و تدوینی پویا، به صورتی مؤثر هشدار‌های بهداشتی، زیست‌محیطی خود را به مخاطب منتقل می‌کند.

برنامه «جشنواره تلویزیونی مستند» دوشنبه 23 مرداد ساعت 19 از شبکه مستند پخش و ساعت 24 و 11:30 روز آینده بازپخش می‌شود.

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و طی آن ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایتfestdoctv.com، ربات تلگرام@festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌ دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه