هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

«چشم سوم» قصه سه نسل از فتوژورنالیست‌های افغانستان
«چشم سوم» قصه سه نسل از فتوژورنالیست‌های افغانستان
08 شهریور 1396 11:14 ق.ظ
«چشم سوم» به کارگردانی محمدباقر شاهین و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر چهارشنبه 8 شهریور ساعت 20 از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، این مستند شرح‌حال سه نسل از عکاسان افغانستان است و سال 95 تولیدشده است.
شاهین درباره این مستند گفت: «چشم سوم» درباره سه نسل از فتوژورنالیست‌های است و به موضوعات حال این کشور می‌پردازد.
وی افزود:همیشه در افغانستان سراغ آدم‌های بدبخت و جنگ‌زده رفته‌ایم، این بار ما از افرادی سراغ گرفتیم که از عکاسان متبحری هستند و وطنشان را از نگاه دوربین‌هایشان معرفی می‌کنند.
این کارگردان گفت: سعی کردیم برخلاف نگاه مرسوم فقط به زشتی‌های افغانستان نگاه نکنیم، بلکه زیبایی‌های این کشور کهن را هم ببینیم و به بینندگان نشان بدهیم.
به گفته شاهین این مستند نگاهی انسانی دارد و کوشیده روزهای سخت و شیرین افغانستان را از لنز دوربین سه نسل از عکاسانش نشان بدهد.
وی تصریح کرد: «چشم سوم» در کابل تصویربرداری شده و با این هنرمندان درباره زیبایی‌های افغانستان، جنگ و.. گفت‌وگو کرده‌ایم.
بازپخش این مستند روز پنجشنبه ساعت 24 و 11:30 خواهد بود.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و طی آن ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festdoctv.com، ربات تلگرام @festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه