هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

«مهمان ناخوانده» به جشنواره تلویزیونی مستند آمد
«مهمان ناخوانده» به جشنواره تلویزیونی مستند آمد
13 شهریور 1396 2:12 ب.ظ
مستند «مهمان ناخوانده» به تهیه‌کنندگی سید احمد موسوی صمدی و کارگردانی سینا معتضدی امشب 13 شهریور ساعت 20 از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، موسوی درباره این مستند گفت: «مهمان ناخوانده» از معدود مستندهای آموزشی حوزه سواد رسانه‌ای با محور و مخاطب اصلی  قرار دادن خانواده است، این مستند در سه بخش کلی  به طرح و تبیین مسئله و ارائه راهکارها و راهبردهای عملیاتی می‌پردازد.
وی افزود:در این مستند کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده کوشیده‌اند تا با روایتی جذاب، معضلات و مشکلاتی که خانواده‌ها با فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری دارند را مطرح و با پرهیز از نگاه رسانه هراسی به نقاط مثبت و منفی این مسئله بپردازند.
این تهیه‌کننده درباره تولید این مستند تصریح کرد: از بزرگ‌ترین مشکلاتی که با آن مواجه بودیم  می‌توان به عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و شفاف و آمارهای رسمی در کنار عدم اطلاع  صحیح نهادهای سیاست‌گذار از حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.
وی درباره جشنواره تلویزیونی مستند هم گفت: از نکات خوب جشنواره درگیر کردن مخاطب عمومی با فیلم مستند است،  برخی مخاطبان که به سبب عدم تمایل به فیلم و سریال به مستند روی می‌آورند به‌واسطه این جشنواره که تنوع و ذائقه بیشتری را در برمی‌گیرد ارتباط خوب و پیگیرتری با تلویزیون برقرار می‌کنند.
موسوی افزود: به‌دوراز فضای جشنواره و مسابقه، دیدن این مستند را به خانواده‌ها توصیه می‌کنم تا به‌واسطه زاویه دید درست این مستند، فارغ از بعد تهدید رسانه‌ای بازی‌ها و فضای مجازی، از فرصت‌های این حوزه نیز آگاه شوند.
این مستندامشب ساعت 20 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 24 و 11:30 بازپخش می‌شود.
فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و طی آن ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت festdoctv.com، ربات تلگرام @festdoctv و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.

بدون دیدگاه