هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

تجلیل از محمدرضا اصلانی در اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند
تجلیل از محمدرضا اصلانی در اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند
19 مهر 1396 12:31 ب.ظ
فصل  دوم نخستین جشنواره تلویزیونی مستند با معرفی آثار برگزیده و تجلیل از محمدرضا  اصلانی شاعر، کارگردان و مستندساز شناخته‌شده کشور  پایان می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند،  مراسم اختتامیه فصل دوم این جشنواره شنبه 22 مهر ساعت 15 تا 17 با حضور علاقه‌مندان و مستندسازان در فرهنگسرای این سینا واقع در  شهرک قدس فاز 1 خیابان ایران‌زمین شمالی برگزار می‌شود.
در این  مراسم به‌پاس یک‌عمر فعالیت در عرصه مستندسازی از محمدرضا اصلانی کارگردان مستندهای «جام حسنلو»، «بدبده»، «با اجازه»، «چنین کنند حکایت»، «تاری‌خانه»، «فهرج»، «مش اسماعیل»، «ابوریحان بیرونی»، «میراث شیشه»، جیغ و دل جهان قدردانی خواهد شد.
محمدرضا اصلانی نویسنده، شاعر، کارگردان و مستندساز ایرانی فارغ‌التحصیل هنر و نقاشی از دانشکدهٔ هنرهای تزئینی است. وی دورهٔ آموزش فیلم‌سازی را در وزارت فرهنگ و هنر گذرانده و کتابی با عنوان بهرام صادقی بازمانده‌های غریبی آشنا نوشته است.
باغ سنگی (فیلم) با فیلم‌نامه‌ای از محمدرضا اصلانی و پرویز کیمیاوی در سال ۱۳۵۵ جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. او در نوشتن فیلم‌نامه فیلم‌های تنگنا و مرثیه با امیر نادری و در صبح روز چهارم با کامران شیردل همکاری داشت.
اصلانی مستندسازی است که در دهه چهل شاعرانگی را به سینمای مستند ایران افزود، «خاطرات یک هفتادوپنج‌ساله» مستندی از اصلانی است که  در بخش «چشم واقعیت» بیست‌وپنجمین جشنوارهٔ فیلم فجر سیمرغ بلورین ویژهٔ هیئت‌داوران را دریافت کرد.

بدون دیدگاه