هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

داستان وابستگی و سالخوردگی
داستان وابستگی و سالخوردگی
03 آبان 1396 1:19 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، محسن علیدادی کارگردان مستند «دغدغه های یک زوج کهنسال» درباره این مستند گفت: ایده ساخت این مستند جایی شکل گرفت که من می خواستم از مادربزرگ و پدربزرگم فیلم یادگاری بگیرم. وقتی به سراغ آن ها رفتم که این کار را انجام دهم متوجه شدم که این دو نفر با هم حرفشان شده و با هم قهر کرده اند. این دعوا بر سر فروش یک گاو است که مادربزرگ اصرار دارد که شوهرش این گاو را بفروشد چرا که آن ها دیگر قادر به نگهداری و مراقبت از این گاو نیستند، ولی پدربزرگ شدیدا مخالف فروش گاو است. اینجا حس کردم که این نه تنها یک فیلم یادگاری که حتی می تواند یک داستان جذاب باشد.

علیدادی اضافه کرد: این دعوا و موضوعِ آن به نوعی دغدغه ی همه ما آدم هاست که در گذر عمر به چیزهایی وابسته می شویم و مخصوصا در کهنسالی، داشتن یا نداشتن آن دغدغه ی ما می شود. شخصیت های مستند «دغدغه های یک زوج کهنسال» از ابتدای زندگی مشترک خود دامداری کرده اند و تعداد زیادی دام داشته اند ولی حالا وضعیتشان جوری شده است که حتی یک گاو را هم نمی توانند نگهداری کنند. همزیستی انسان و حیوان، یک نوع وابستگی ایجاد می کند که در کهنسالی حالا دغدغه یک زوج کهنسال شده است. وقتی قرار است حیوانی که این زوج کهنسال با آن خو گرفته اند فروخته شود این داستان، یک افسردگی در آن ها به وجود می آورد. داستان با این وابستگی شروع می شود و افسردگی خاصی را نمایش می دهد که نتیجه یک نوع علاقه و وابستگی است.

مستند «دغدغه های یک زوج کهنسال» ساخته محسن علیدادی با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در روز چهارشنبه سوم آبان در برنامه جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه