هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

بازگشت به کارآفرینی
بازگشت به کارآفرینی
04 آبان 1396 11:38 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، محمد جواد دهقان کارگردان مستند «بازگشت» که در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند پذیرفته شده، درباره تولید این مستند گفت: داستان مستند «بازگشت» از جایی شروع شد که وقتی در حال تصویربرداری مستندهای بین برنامه ی «گاهی به آسمان نگاه کن» بودم باید به نقاط مختلف کشور سفر می کردم و با سوژه های مختلف برخورد داشتم که اکثرا به دلایلی مانند بی سرپرست بودن خانوار یا چنین مشکلاتی، با کمیته امداد در ارتباط بودند و بعضا توانسته بودند با کمک کمیته امداد کار آفرینی کنند. در کنار این ها علاقه ای که به کار مستند داشتم باعث شد از بین فهرستی که کمیته امداد استان یزد در اختیارم گذاشت یک گزینه را انتخاب کنم و به عنوان سوژه مستند روی آن کار کنم.

دهقان درباره سوژه مستند «بازگشت» گفت: یکی از این سوژه ها آقای توکلی است که شهرنشین شده و راننده بود و بعد از مدتی به روستا بازگشته و برای آبادانی این روستا تلاش می کند. با این بازگشت، روستایی که در حال خالی شدن از سکنه است نجات پیدا می کند. روایت قصه آقای توکلی در مستند «بازگشت» بیشتر معطوف به فعالیت های اوست که منجر به آبادانی روستایی در دویست کیلومتری مرکز استان یزد شده و کمتر به زندگی شخصی او پرداخته شده است.

مستند کوتاه «بازگشت» به کارگردانی محمد جواد دهقان تولید شده و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در ششم آبان ماه ساعت 20 در قالب برنامه جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه