هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

نگاهی به فصل دوم (تابستان) جشنواره تلویزیونی مستند
نگاهی به فصل دوم (تابستان) جشنواره تلویزیونی مستند
09 آبان 1396 7:34 ب.ظ

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند، با نمایش 42 فیلم، از 17 تیر ماه 96 تا 22 شهریورماه در قالب 30 برنامه روی آنتن شبکه مستند رفت و طی آن 62 هزار و 571 نفر در نظرسنجی برنامه شرکت کردند.

در مراسم اختتامیه جشنواره که 22 مهرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد، آثار برگزیده فصل دوم جشنواره بنا به آرای مردمی و نظر هیات داوران در 3 بخش مستند کوتاه (10 تا 30 دقیقه)، مستند نیمه بلند (بین 30 تا 50 دقیقه) و مستند بلند (بالای 50دقیقه) معرفی شدند.

برگزیدگان فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند

برگزیدگان فصل دوم جشنواره مستنددر بخش انتخاب مردمی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 3 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولیدات مستند به محسن شاهمرادی برای کارگردانی مستند «گرگینگی» رسید.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند نیز به میلاد خالقی‌منش برای کارگردانی مستند نیمه بلند «این زمین‌‌خوردنی نیست» اهدا شد.

«پروفسور سمیعی» نیز به‌عنوان بهترین مستند بلند از نگاه تماشاگران، معرفی و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 10 میلیون تومانی و جایزه 40 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به فریدون قدیمی برای کارگردانی این مستند تعلق گرفت.

هیئت‌داوران جشنواره تلویزیونی مستند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 3 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند را به مسعود آستانداری برای کارگردانی مستند «سه پسر، دو دختر» اعطا کردند.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و جایزه 25 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند نیز به انتخاب هیئت‌داوران به حجت طاهری برای کارگردانی مستند «زندگی در خورموسی» رسید.

دیپلم افتخار، جایزه نقدی 10 میلیون تومانی و جایزه 40 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به انتخاب هیئت‌داوران این جشنواره به مستند «A157» اثر بهروز نورانی پور هدیه شد.

رتبه بندی فیلم های فصل دوم بر اساس فرمول IMDB

گفتنی است که شمارش آرای مردمی نخستین جشنواره تلویزیونی مستند بر اساس فرمول IMDB صورت گرفته که در جشنواره مستند، امتیاز بندی فیلم ها بین اعداد 1 تا 5 انجام می شود. رای‌ها در این فرمول وزن دارند و این سیستم باعث می‌شود اطلاعات نسبتا دقیقی از یک فیلم به دست بیاید.

مشخصات 42 فیلم شرکت کننده (اعم از نام کارگردان و تهیه کننده، مجموع آرای مردمی جمع آوری شده برای فیلم و امتیاز محاسبه شده فیلم براساس فرمول IMDB) در فصل دوم جشنواره به شرح ذیل است، البته لازم به توضیح است که امتیازهای مبتنی بر آرای مردمی در فصل دوم، بسیار نزدیک و رقابت آثار در این بخش، تنگاتنگ بوده است:

مشخصات آثار فصل دوم جشنواره مستند گفتنی است فصل سوم جشنواره (فصل پاییز) از 22 مهرماه آغاز شده و 29 آذرماه با نمایش 41 فیلم در 3 بخش مستند کوتاه (10 تا 30 دقیقه)، مستند نیمه بلند (بین 30 تا 50 دقیقه) و مستند بلند (بالای 50دقیقه) به پایان خواهد رسید.

 

بدون دیدگاه