هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

«عادل»، روایت آرزوهای برباد رفته
«عادل»، روایت آرزوهای برباد رفته
17 آبان 1396 12:33 ب.ظ

مستند «عادل» ساخته هیمن سپهری، روایت جوان معلولی است که به خاطر یک اشتباه، توان حرکتی خود را از دست داده و حالا می خواهد مثل دیگران به زندگی خود ادامه بدهد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، هیمن سپهری کارگردان مستند کوتاه «عادل» در مورد تولید این مستند گفت: «عادل» مستندی از زندگی پسری است که مادرش در دوران بارداری می خواسته او را سقط کند، اما آمپولی که تزریق می کند اشتباه بوده و بچه زنده می ماند؛ اما مشکلاتی برای عادل به وجود می آید که زندگی و آینده او را تحت تاثیر قرار می دهد.
عادل در بدو تولد، تقریبا معلولیت صد در صدی داشته و تقریبا قادر به هیچ حرکتی نبوده است. طبق توضیحات خانواده، فیزیوتراپی و فرایند درمان طولانی برای عادل طی شده است و در نهایت او توانسته روی ویلچر بنشیند. در حادثه ای هم که در سیزده سالگی برایش پیش می آید، فک عادل آسیب می بیند و قدرت تکلمش را از دست می دهد.
پزشکان به او گفته اند که ممکن است روزی با طی کردن فرایند فیزیوتراپی بتواند با عصا قادر به راه رفتن شود، اما خب این کار هزینه زیادی دارد که خانواده او قادر به پرداخت این هزینه نیستند. اگر تا دو یا سه سال دیگر این هزینه تامین نشود و عادل تحت درمان قرار نگیرد دیگر امیدی به درمانش نخواهد بود. گروه ما به دنبال تامین هزینه درمان عادل است.
سپهری اضافه کرد: عادل جوانی است که مانند جوانان دیگر آرزوهایی دارد و آینده ای برای خود تصور می کند که خودش هم می داند نمی تواند به آن برسد و این به خاطر اشتباه پرستاری است که آمپول اشتباه به مادر عادل تزریق کرده است و به جای سقط جنین باعث معلولیت شدید کودکی شده که سوژه مستند ما است. مستند «عادل» برشی است از زندگی جوانی است که حالا خود را در آستانه معلولیت ابدی می بیند و نیاز شدید به درمان دارد.
مستند کوتاه «عادل» به کارگردانی هیمن سپهری تولید شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ هفدهم آبان ماه ساعت 20 در قالب برنامه جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

 

بدون دیدگاه