هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت نبرد «بر بلندای صخره ها»
روایت نبرد «بر بلندای صخره ها»
20 آبان 1396 12:05 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، روح الله قاسمی کارگردان مستند «بر بلندای صخره ها» درباره فیلمش گفت: این مستند به بررسی زندگی و شهادت شهید صمد بوستانی می پردازد که در مبارزه با گروهک های تروریستی که با حمایت برخی کشورهای منطقه و غرب، وارد کشور شده بودند به شهادت رسیده است. این مستند از زبان فرزند شهید بوستانی که در حین عملیات در پشت خط مقدم حضور داشته است و اتفاقات را از پشت بیسیم دنبال می کرده، روایت می شود. سعی شده که با استفاده از گرافیک و آرشیو، عملیات مقابله سپاه با این گروهک های تروریستی که وارد شهر اشنویه شده بودند به نمایش گذاشته شود.

قاسمی درباره اثر جدیدش تشریح کرد: «بر بلندای صخره ها» علاوه بر زندگی شهید صمد بوستانی، گزارشی هم از شکل گیری و فعالیت های گروه های تروریستی و تجزیه طلب غرب کشور ارائه داده است.

از زمانی که حزب دموکرات کردستان در زمان پهلوی دوم شکل گرفت و همزمان با شکل گیری پ.ک.ک در کردستان، مبارزاتی جهت تشکیل کردستان آزاد در منطقه را شروع کرد.

این مستند از آغاز فعالیت این حزب تا حضور آن در نبردهای نظامی غرب کشور با نام پژاک را بررسی کرده است. در این تنش-هایی که طی سال ها توسط گروهک های تجزیه طلب به وجود آمده، بسیاری از نظامیان و غیرنظامیان ایرانی به شهادت رسیده اند که یکی از آن ها شهید صمد بوستانی است.

وی افزود: شهید صمد بوستانی از اوایل جنگ، وارد سپاه پاسداران شد و بعد از جنگ، معاون فرماندهی سپاه پاسداران شهر اشنویه که یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی است، گردید. این مستند سعی کرده تا روایتی نظامی و تاریخی از عملیاتی که در آن شهید بوستانی حاضر بودهاند و به شهادت رسیده اند را با استفاده از گرافیک به تصویر بکشد.

مستند «بر بلندای صخره ها» به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی روح الله قاسمی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیستم آبان ماه در قالب برنامه جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه