هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

پدری برای بلوط های ایرانی
پدری برای بلوط های ایرانی
21 آبان 1396 11:02 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، اعظم مرادی درباره تولید این مستند گفت: مستند سی دقیقه ای «پدر بلوط» یک مستند زیست محیطی است با موضوع زندگی پیرمردی که به عنوان فعال محیط زیست شناخته می شود و به صورت خودجوش، وقت و انرژی خود را صرف این موضوع می کند. شاید اصلا او هیچ وقت نتواند ثمره عینی فعالیت های خود را ببیند چرا که بلوط، بسیار دیر بازده است و سال ها طول می کشد تا به ثمر بنشیند، ولی او بی توجه به این مسائل به جنگل های بلوط غرب کشور خدمت می کند.

مرادی در مورد هدفش از ساخت این مستند گفت: من کارمند سازمان محیط زیست هستم و معمولا سوژه های مربوط به محیط زیست در دسترس من هستند. سوژه مستند من چون در تشکل های حامی محیط زیست فعالیت می کردند ایشان را در محل کارم می دیدم و مشاهده می کردم که کارهای جالبی برای حفظ محیط زیست انجام می دهد مثلا در خانه اش بلوط می کارد و نهال تولید می کند.

مرادی اضافه کرد: راوی این مستند، خود پیرمرد است که از طریق پدرش وارد کار محیط زیست شده و کم کم به این حوزه علاقه پیدا کرده و اکنون این کار را توسعه داده است.

مستند «پدر بلوط» به کارگردانی اعظم مرادی در صدا و سیمای مرکز لرستان تولید شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و دوم آبان ماه، ساعت بیست در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه