هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایتی از همزیستی با کوه و طبیعت
روایتی از همزیستی با کوه و طبیعت
21 آبان 1396 11:09 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، فیروز جابری، کارگردان مستند «وارگه» در باره این مستند گفت: «وارگه» به معنای خانه ییلاقی است. برای ساخت این مستند نیاز داشتیم که چهار ساعت تمام در کوه های زاگرس بالا برویم تا به محل فیلم برداری برسیم. دوست داشتم بدانم جمعی که در آن چند سیاه چادر ارتفاعات زاگرس زندگی می کنند و همیشه با کوه و طبیعت برخورد دارند و با آن عجین شده اند چه سبک زندگی ای دارند و آیا از این نوع زندگی راضی هستند یا نه. این موضوع در افراد کم سن و سال ترِ آن نواحی بسیار برایم جالب تر بود. نوع نگاه این مردم به چادرنشینی و این که آیا اصلا دوست دارند که یک جانشین شوند یا نه، در ساخت این مستند مد نظر من بود.

جابری افزود: «وارگه» در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری تصویربرداری شده است و آداب و رسوم و زندگی مردم بختیاری چادرنشین را بررسی می کند. ویژگی بارزی که سعی شده در کار گنجانده شود، طبیعت بکر چهارمحال و بختیاری است که به راحتی در هر صحنه از فیلم قابل رویت است. داستان «وارگه» توسط دختری روایت می شود که به این سیاه چادرها سر می زند و مخاطب را همراه خودش وارد زندگی این مردم می کند.

مستند «وارگه» به کارگردانی فیروز جابری تولید شده است و با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و دوم آبان، ساعت بیست در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند، روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه