هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت برکت نمک
روایت برکت نمک
23 آبان 1396 11:38 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، مهسا طاهری کارگردان مستند «دوزلق» درباره تولید این مستند گفت: مستند «دوزلق»، روایت زندگی انسان هایی است که در اینچه برون زندگی می کنند و زندگی آن ها وابسته به نمک است و جالب اینجاست که این نمک هم وابسته به آب است و اگر باران نبارد، زمین هم نمک نخواهد داشت. آن ها دغدغه هایی مانند بی آبی و مهاجرت جوانان دارند. به دلایل مختلف اشتغال در این منطقه ضعیف شده است و جوانان به صورت قاچاق به کشورهای مجاور مهاجرت می کنند تا بتوانند در شغل های سطح پایین مشغول شوند و درآمد اندکی کسب کنند.

طاهری افزود: با شرایط فعلی و با ادامه کم آبی و مشکلات محیط زیست، این روند در حال تشدید است و مشاغل محلی در حال از بین رفتن هستند. نمک، نماد برکت در این منطقه است و استخراج آن، درآمد اصلی مردمان اینچه برون که به خاطر مشکلات زیست محیطی کم شده است. تحت تاثیر سدی که در شرق گلستان احداث شده، این منطقه به سمت خشکی می رود و ممکن است حتی به زودی اسیر ریز گردها شود. رابطه افراد و طبیعت و خصوصا نمک در این مستند با نگاهی روایی از طریق استفاده از شخصیتی ثابت بررسی می شود.

مستند «دوزلق» به کارگردانی مهسا طاهری تولید شده است و در تاریخ بیست و چهارم آبان، ساعت بیست در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه