هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

دستی که مردم را از برزخ نجات داد
دستی که مردم را از برزخ نجات داد
29 آبان 1396 8:53 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، رضا سورانی کارگردان مستند «امید در برزخ» درباره تولید این مستند توضیح داد: من مدت ها برای پیدا کردن سوژه دنبال انسان هایی می گشتم که در زندگی خود و دیگران تاثیر بزرگی گذاشته اند و موجب تغییر مسیر زندگی دیگران شده اند. به داستانی برخورد کردم که در یکی از روستاهای شرق کشور اتفاق افتاده بود. روستایی با سه هزار نفر جمعیت که دو هزار و پانصد نفر آن، معتاد بوده اند! یک طلبه هم که بعد از انصراف از تحصیلات حوزوی، وارد دانشگاه شده در این روستا به عنوان سرباز معلم خدمت می کند. همین سرباز معلم، شروع به ترک دادن این معتادین کرده است.

سورانی اضافه کرد: به اتفاق تصویر بردار کار برای انجام پژوهش به آن روستا سفر کردیم. وقتی به آنجا رسیدیم تعداد معتادین آن روستا به دویست نفر رسیده بود و مراکز ترک اعتیاد به صورت خصوصی و خانگی در روستا شکل گرفته بود تا سایر معتادها نیز بتوانند با کمک سایر اهالی، اعتیاد خود را ترک کنند.

کارگردان مستند «امید در برزخ» در مورد فضای تولید این مستند گفت: چیزی که خیلی در این روستا به چشم می خورد، فقر و تنگ دستی شدید مردم بود. ارتزاق اصلی بسیاری از مردم به مواد مخدر ارتباط داشت و در مدتی که آنجا بودیم یک نوزاد از سرما فوت کرد. این روستا پر از بچه هایی بود که از استعداد و هوش بالایی برخوردار بودند اما به خاط فقر شدید مالی و نبود امکانات آموزشی نمی توانستند از این استعداد استفاده کنند؛ اما در کنار همه ی این مشکلات، امید در بین مردم جاری بود و تاثیر شخصیت سرباز معلم که محوریت داستان فیلم را تشکیل می دهد، در این امید به آینده کاملا مشهود است.

سورانی در پایان تاکید کرد: این فیلم در مورد کسی است که خود معتاد نیست، اما در کنار خود جمع معتادی می بیند که می تواند دست آن ها را بگیرد و از زندگی پوچ و اعتیاد نجات دهد. «امید در برزخ» تلاش می کند به کسانی که در اطراف خود با اعتیاد مواجه هستند بگوید که می-شود این افراد را نجات داد و دوباره به زندگی برگرداند.

مستند «امید در برزخ» به کارگردانی رضا سورانی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و با پذیرفته شدن در سومین فصل جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و نهم آبان ماه، ساعت بیست به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه