هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت تلاش برای آینده کودکان بختیاری
روایت تلاش برای آینده کودکان بختیاری
01 آذر 1396 5:46 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، آرمان قلی پور دشتکی، کارگردان مستند «امید من» درباره تولید این مستند گفت: مستند «امید من» روایت حمل قطعات یک مدرسه پیش ساخته توسط اهالی روستای دهدلی منطقه دیناران استان چهارمحال و بختیاری است. به دلیل صعب العبور بودن منطقه و نداشتن جاده دسترسی، مردم برای فراهم شدن لوازم تحصیل فرزندان خود مجبورند قطعات این مدرسه پیش ساخته را در مسیری که بسیار صعب العبور است در چندین ساعت و طی فرایندی طاقت فرسا به وسیله چهارپایان حمل کنند و به محل مورد نظر برسانند.

قلی پور در باره هدفش از ساخت این مستند گفت: من شخصا در مورد سوژه های بومی سرزمین های بختیاری ایران دغدغه دارم و در مستندهای دیگری که ساخته ام هم به این گونه موضوعات پرداخته ام و این را نوعی وظیفه و تکلیف می دانم.

وی اضافه کرد: مستند «امید من» نیز علاوه پرداختن به زحمت زیادی که مردم برای فراهم شدن مقدمات تحصیل فرزندانشان کشیدند، به معرفی انسان شناختی از مردم و نوع پوشش، گویش و مواردی دیگر از فرهنگ غنی و ساده زیستی مردم بختیاری پرداخته است.

مستند «امید من» با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ یکم آذر، ساعت بیست در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه