هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

نوستالژی موسیقی ایرانی
نوستالژی موسیقی ایرانی
01 آذر 1396 5:51 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، سعید زارع سهیلی، کارگردان مستند «بگو کجایی» درباره تولید این مستند گفت: «بگو کجایی» از جایی شروع شد که یک شرکت تجاری، آثار استاد مجید وفادار را خریداری کرده بودند و به عنوان یک کار سفارشی، ساخت این مستند به من پیشنهاد شد. در ابتدا من فقط به شکل یک کار سفارشی و راهی برای کسب درآمد به این کار نگاه می کردم، بعد ها فهمیدم که برخی بزرگان موسیقی هنوز در قید حیات هستند که مجید وفادار را می شناسند؛ البته خودم هم زیاد شناختی روی ایشان نداشتم.
کارگردان مستند «بگو کجایی» اضافه کرد: وقتی برای پژوهش این مستند با شخصیت مجید وفادار آشنا شدم و دیدم که خیلی از آهنگ هایی که امروز ما با خود زمزمه می کنیم ساخته ایشان است، خیلی به این کار علاقه مند شدم و نگاهم به این موضوع کاملا عوض شد. حضور بزرگان موسیقی ایران را در این مستند حس کردم و فهمیدم که چقدر شخصیت مجید وفادار در بین این بزرگان موسیقی ایرانی محبوب است.
زارع سهیلی درباره اساتید موسیقی حاضر در فیلمش توضیح داد: ما سراغ بزرگانی رفتیم مانند استاد فخرالدینی، انوشیروان روحانی، استاد شاهین فرهد، استاد بزرگ لشکری، استاد یوسف رشیدی و بزرگانی چون استاد امین الله رشیدی نیز با تیم ما با کاملا همکاری کردند. حاصل این همدلی مستندی شد به نام «بگو کجایی» که که پرتره استاد مجید وفادار است
وی افزود: خانم پوراندخت وفادار، برادرزاده مجید وفادار خیلی به ما کمک کردند. متاسفانه آرشیو تصویری از مجید وفادار وجود ندارد و ما فقط به نت های ایشان دسترسی داریم، به همین دلیل این مستند به صورت مصاحبه محور، داستان زندگی مجید وفادار را روایت می کند.
مستند «بگو کجایی» ساخته سعید زارع سهیلی با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ یکم آذر، ساعت بیست در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه