هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

اعتیاد، خطری که همه را تهدید می کند
اعتیاد، خطری که همه را تهدید می کند
18 آذر 1396 10:15 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، احمد سیدکشمیری، کارگردان مستند «چله کشی» درباره تولید این مستند گفت: مستند «چله کشی» روایت انسان هایی است که در دام اعتیاد افتاده اند و در این مستند از نظر روحی بررسی می شوند. در واقع به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چه اتفاقی می افتد که انسان ها به سمت مصرف مواد مخدر سوق داده می شوند. از طرفی اعتیاد برای این افراد بهانه ای است برای فرار از مسئولیت هایی که جامعه بر دوش آن ها نهاده است. این افراد نمی توانند رفتار خود را کنترل کنند و نهایتا مجبور می شوند دوباره به دامن مواد مخدر پناه ببرند.

سیدکشمیری با تاکید بر این که در این مستند به اعتیاد به مثابه یک بیماری نگاه می شود، اضافه کرد: درست است که شناخت، پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار سخت و پیچیده است اما با این حال با بینش های جدیدی که اخیرا در گروه های ترک اعتیاد تزریق شده است، به این نتیجه رسیده اند که می توانند مواد مخدر را کنار بگذارند و تبدیل به انسانی سالم و جدید بشوند و دوباره به اجتماع برگردند.

وی افزود: قهرمانان قصه «چله کشی» همین افراد هستند که توانسته اند خود را نجات بدهند و از پرتگاه انحطاط دور کنند. در این فیلم چند شخصیت وجود دارد که وارد فرایند ترک اعتیاد شده اند و خودشان به این باور دارند که فرایند ترک اعتیاد در اصل، طول درمان یک بیماری سخت است. اطرافیان این افراد هم به نوعی گرفتار این بیماری هستند. از طرفی مصرف مواد مخدر، گریبان معتادها و خانواده های آن ها را گرفته است و از طرف دیگر رفتارهایی که تحت تاثیر مصرف مواد از این افراد سر می زند، مخل زندگی خانواده آن ها است.

سیدکشمیری تشریح کرد: مخاطب این مستند، تنها معتادین و خانواده های آن ها نیستند، هرکسی می تواند مخاطب این فیلم باشد چرا که همه ما در معرض خطر رفتارهای معتاد گونه هستیم.

مستند «چله کشی» به کارگردانی احمد سیدکشمیری با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ هجدهم آذرماه، ساعت 19:30 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند می رود.

بدون دیدگاه