هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

روایت اشک های خشکیده هامون
روایت اشک های خشکیده هامون
20 آذر 1396 9:43 ب.ظ

نزدیک به دو دهه از خشکسالی دریاچه هامون در منطقه سیستان گذشته است. این روند که از سال 1378 آغاز گردیده، باعث تخریب پوشش گیاهی و مهاجرت های گسترده مردم منطقه به اقصا نقاط کشور شده است .

«محسن شیرزایی» کارگردان مستند «بغض هامون» به بحرانی که طی این سال ها، منطقه سیستان با آن دست و پنجه نرم می کند  و تبعات این خشکسالی می پردازد. وی می گوید: فیلم «بغض هامون» روایتی است از خشکسالی دریاچه هامون و زندگی مردمی که در حوالی این دریاچه با خشکسالی آن زندگی می کنند. 

تمام عوامل فیلم از بچه های زاهدان بودند و انجمن سینمای جوان، تهیه کننده این فیلم بود. در ابتدا قراربود فیلم کارگاهی بساریم ولی بعد که تحقیقاتمان را ادامه دادیم متوجه پتانسیل گروه شدیم و این گونه شد که فیلم تبدیل به یک پروژه بزرگ تر شد.

 در واقع «بغض هامون» بغض مردم این منطقه است که صدایشان را کسی نمی شنید و من امیدوارم با ساخت این فیلم، متوجه اتفاقات و زندگی مردم این منطقه شویم.

مستند «بغض هامون» به کارگردانی محسن شیرزایی با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیستم آذرماه، ساعت 20 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند رفته است.

بدون دیدگاه