هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

زنی چوپان در دل جنگل های تالش
زنی چوپان در دل جنگل های تالش
22 آذر 1396 1:18 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، امیر شکرگزار ناوی کارگردان مستند«خدیجه نی‌زن و رمه‌هایش» درباره تولید این مستند گفت: وقتی که من در طبیعت می‌گشتم تنها با حیوانات سر و کار نداشتم، بلکه با مردمی هم سر و کار داشتم که زندگی آن‌ها با طبیعت گره خورده بود. در جنگل‌های تالش، خانمی را دیدم که چند بچه داشت و همسرش فوت شده بود. خدیجه نی می‌زد و گوسفندانش را با نی هدایت می‌کرد.

شکرگزار اضافه کرد: خدیجه، شخصیت سختی کشیده‌ای دارد؛ شوهرش فوت شده، یک مادر صدو شانزده ساله دارد که باید از او نگهداری کند و پسری دارد که به تازگی همسرش را از دست داده است. رمه‌های خدیجه تنها گوسفندان نیستند، او از چندین انسان هم مراقبت می‌کند و تمام این‌ها با گله داری و زندگی در طبیعت اتفاق می‌افتد. در کنار همه این‌ها او مدام نگران این است که جنگل ها را تخریب کنند و زندگی او مورد تهدید واقع شود.

وی افزود: در این مستند، راوی اصلی خود خدیجه است که در جنگل‎های تالش، زندگی خود را برای مخاطبان روایت می‌کند. این فیلم طی چندین سال تولید شده است و به دلیل تصویربرداری در طبیعت تالش، پر است از صحنه‌های دیدنی از طبیعت بکر و زیبای شهر تالش.

مستند «خدیجه نی‌زن و رمه‌هایش» به کارگردانی امیر شکرگزار ناوی با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و دوم آذرماه ساعت 20 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه