هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

 مادری کردن در دل جنگ
 مادری کردن در دل جنگ
25 آذر 1396 2:31 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، علی شهابی کارگردان مستند «مادرانه» گفت: «مادرانه» مستندی اجتماعی با موضوع دفاع مقدس است. این فیلم به بخشی از مادران جامعه می‌پردازد که الان در جنوب ایران در کنار ما زندگی می‌کنند. این مستند در پاسداشت مقام مادران جنوب تولید شده است. با توجه جایگاهی که زنان جنوبی در سال‌های جنگ داشته‌اند همیشه دغدغه داشتم که فیلمی با موضوع مادران جنوب بسازم.

وی افزود: این که این زنان فرزندانی را تربیت کرده‌اند که در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و در زمان جنگ با تمام سختی‌ها در کنار خانواده خود ایستادگی کردند، نقش و جایگاه ویژه‌ای به این زنان و مادران بخشیده است. هرچند که نمی‌شود مقام مادر را در یک مستند تعریف کرد، اما تمام تلاش گروه ما بر این بود که ادای دینی به مقام مادران داشته باشیم.

شهابی در توضیح قصه مستند «مادرانه» گفت: این مستند، ترکیبی از مصاحبه و گفتار متن است. گفت و گوها با زنانی انجام می‌شود که در طول سال‌ها از شهرهای مختلف ایران به آبادان مهاجرت کرده‌اند و حالا در کنار هم شهر را ساخته‌اند، از ان دفاع کرده‌اند و در آن زندگی می‌کنند. این مستند در اصل، روایت مقاومت مادران ایرانی است.

مستند «مادرانه» به کارگردانی علی شهابی با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند در تاریخ بیست و پنجم آذر ماه ساعت 20 در قالب برنامه تلویزیونی جشنواره مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه