هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

بودن یا نبودن، مساله این است
بودن یا نبودن، مساله این است
25 آذر 1396 3:00 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، مریم سالاری تهیه کننده مستند «دوراهی» درباره این مستند گفت: من در سوییس با پدیده‌ای آشنا شدم به نام اتانازی که به معنای مرگ با ترحم است، یعنی بیمارانی که از نظر پزشکی در یک شرایط حاد هستند و امیدی برای بهبود آن‌ها نیست به ارگان‌هایی مراجعه می‌کردند تا با رضایت شخصی، آن‌ها را بکشند. اتانازی در سوییس، هلند و برخی ایالت‌های آمریکا قانونی شده است.

سالاری در ادامه اضافه کرد: در ایران برای بیمارانی که در شرایط پایان زندگی قرار می‌گیرند قانون خاصی وجود ندارد و فقط درمان سخت ادامه پیدا می‌کند. من به عنوان یک ایرانی مسلمان با پدیده اتانازی مخالفم و در مستند هم همین گونه برخورد شده است؛ اما حرف ما در مستند «دوراهی» این است که باید یک راه میانه‌ای برای بیمارانی که دیگر امیدی به یهبود آن‌ها نیست، پیدا شود.

وی افزود: در این فیلم دو نفر با عقاید مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند که یکی می‌خواهد درمان را ادامه بدهد و یکی می‌خواهد که درمان را متوقف کند. این دو بیمار و شرایطشان و همراهانشان، راویان این مستند هستند.

مستند «دوراهی» به تهیه کنندگی مریم سالاری و کارگردانی زهرا محسن‌زاده با پذیرفته شدن در فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند، شنبه 25 آذرماه ساعت 20 به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

بدون دیدگاه