هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره مستند، جشنواره تلویزیونی مستند، جشنواره فیلم، جشنواره عکس و جشنواره مستند نگاری

نگاهی به فصل سوم (پاییز) جشنواره تلویزیونی مستند
نگاهی به فصل سوم (پاییز) جشنواره تلویزیونی مستند
24 دی 1396 9:43 ب.ظ

فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند، با نمایش 41 فیلم، از22 مهر ماه  تا 29 آذرماه 96 در قالب 30 برنامه روی آنتن شبکه مستند رفت.

در مراسم اختتامیه جشنواره که 17 دی ماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، آثار برگزیده فصل سوم جشنواره بنا به آرای مردمی و نظر هیات داوران در 3 بخش مستند کوتاه (10 تا 30 دقیقه)، مستند نیمه بلند (بین 30 تا 50 دقیقه) و مستند بلند (بالای 50دقیقه) معرفی شدند.

برگزیدگان فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند

در بخش کوتاه مستندهای منتخب مردمی از مهدی حیدری برای مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم»، در بخش نیمه بلند از امیر شکرگزار ناوی برای مستند «خدیجه نی‌زن و رمه‌هایش» و در بخش بلند از بهمن ابراهیمی برای مستند «اشترانکوه» تقدیر شد.

همچنین در بخش برگزیدگان مستندها به انتخاب داوران (روبرت صافاریان، مهدی شاه‌محمدی و مهدی مطهر) در بخش مستندهای کوتاه از محمد عبداللهی برای مستند« سارو»، در بخش مستندهای نیمه بلند از محسن علیدادی برای «دغدغه‌های یک زوج کهنسال» و در بخش مستندهای بلند ضمن تقدیر از محسن شیرزایی برای مستند «بغض هامون»، از رضا فرهمند و کمیل سهیلی برای مستند «آزادی» تقدیر شد.

برگزیدگان فصل سوم جشنواره

رتبه بندی فیلم های فصل سوم بر اساس فرمول IMDB

لازم به توضیح است که شمارش آرای مردمی نخستین جشنواره تلویزیونی مستند بر اساس فرمول IMDB صورت گرفته که در جشنواره مستند، امتیاز بندی فیلم ها بین اعداد 1 تا 5 انجام می شود. رای‌ها در این فرمول وزن دارند و این سیستم باعث می‌شود اطلاعات نسبتا دقیقی از یک فیلم به دست بیاید.

مشخصات 41 فیلم شرکت کننده (اعم از نام کارگردان و تهیه کننده، مجموع آرای مردمی جمع آوری شده برای فیلم و امتیاز محاسبه شده فیلم براساس فرمول IMDB) در فصل سوم جشنواره به شرح ذیل است، البته لازم به توضیح است که امتیازهای مبتنی بر آرای مردمی در فصل سوم، بسیار نزدیک و رقابت آثار در این بخش، تنگاتنگ بوده است:

مستندهای کوتاه فصل سوم جشنواره

مستندهای نیمه بلند فصل سوم جشنواره

 مستندهای بلند فصل سوم جشنواره

گفتنی است فصل چهارم جشنواره (فصل پاییز) از 23 دی ماه آغاز شده و 28 ام اسفندماه با نمایش 45 فیلم در 3 بخش مستند کوتاه (10 تا 30 دقیقه)، مستند نیمه بلند (بین 30 تا 50 دقیقه) و مستند بلند (بالای 50دقیقه) به پایان خواهد رسید.

بدون دیدگاه